تنظیمات استایل سایت

• red

علایم عصبی بیماریهای عفونی

علایم  عصبی  بیماریهای عفونی

بعضی از بیماریهای عفونی علایم عصبی دارند .بعلاوه عوامل روانشناختی مثل عدم رعایت بهداشت خواب افراد را مستعد بعضی از عفونتهای ویروسی از جمله سرماخوردگی و هپاتیت کبدی میکند.

عفونتهای پنهان

مثل سینوزیت-عفونت مزمن گوش میانی و کیسه صفرا یا آبسه ها و سل میتواند اولین بار با علایم روانپزشکی مثل تغییر خلق و اختلال شناختی یا حتی افسردگی و سرسام خودرا نشان دهند ولذا همه پزشکان باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

تیک و توره

درکودکان میتواند بدنبال عفونت گلو با باکتری استرپتوکوک رخ دهد.

تب تیفوئید

بیمار میتواند علاوه بر تب و سردرد و شکم درد با تغییر شخصیتی-افسردگی و منگی و ضعف و بیحالی و سرسام و سایکوز مراجعه کند.

کزاز

وقتی بیمار با اسپاسم عضلانی مخصوصا در ناحیه صورت مراجعه کند میتواند در صورت عدم دقت براحتی با اختلال تبدیلی-دیستونی ناشی از داروهای روانپزشکی واضطراب اشتباه شود.

تب مالت

درمواردحاد با تب ولرز و بیحالی و تعریق و درمارد مزمن با دردهای متغییر-افسردگی و بیحالی و فراموشکاری خودرانشان دهد.

درصورت درگیری مغز با سایکوز-افسردگی و مننگوانسفالیت و اختلال شناختی همراه خواهد بود.

سیفلیس

در صورت درگیری مغز با تشنج-زوال عقل-افسردگی –شیدایی-سایکوز و پسرفت شخصیتی و کاتاتونیا خودرا نشان خواهد داد.

سل

در 50 در صد بیماران تحت درمان با سل امکان بروز افسردگی وجوددارد.

در صورت درگیری مغزی بیمار با علایم منژیت یا درگیری اعصاب مغزی میتواند مراجعه کند که در بیماران پیر ومصرف کننده مواد یا بیماران ایدزی شایع میباشد.

ویپل

ناشی از یک باکتری است و میتواند باعلایم اسهال وتب و کاهش وزن و درد مفاصل بروز کند .بیمار میتواند همزمان با افسردگی –اختلال شناختی مثل زوال عقل وتغییر شخصیتی مراجعه کند.

ایدز

یک عفونت ویروسی است.مهمترین نکته در درمان رعایت توصیه های درمانی است .بیماران سایکوتیک بیماری ایدز را انکار میکنند .بیمار افسرده هم انگیزه و انرژی درمانی ندارد .بیمار زوال عقلی هم وقت ویزیت و زمان مصرف دارورا فراموش میکند ولذا احتمال عدم موفقیت درمان را بالا خواهند برد.

بیماریهای  همراه با ایدز:

توکسوپلاسموزیس :در 2-4 درصد بیماران ایدزی رخ میدهد که با علایم تبو سردرد و تشنج و علایم عصبی موضعی خودرا نشان خواهد داد

زوال عقل:بیماران میتوانند با علایم خفیف شناختی مثل مشکلاتی در خواندن-درک مطلب و فراموشی پیداکنند ولی با شکل گیری زوال عقل تمام عیار زیرقشری بیماران با علایم اختلال شدید در حافظه-فراموشی نامها-اختلال تکلم و توانایی انجام کارهای معمول روزمره مراجعه خواهند کرد.

دلیریوم:در این بیماران شایع است که با شروع سریع-اختلال در جهت یابی و نوسان در سطح هوشیاری  و گاهی توهم و هذیان و هیجانات ناپایدارخودرا نشان میدهد.

افسردگی:در این بیماران شایع هست .ضمن اینکه خود افسردگی احتمال ایدز را بالا میبرد. علایم جسمانی این بیماران میتواند ناشی از افسردگی همزمان باشد.

اختلال دوقطبی:

دسته بندی : درمانهای فوق تخصصی ما